پخش برنج کلات انصاری و پسران

پخش بهترین برنج های ایرانی از کلات و درگز

پخش برنج کلات انصاری و پسران

پخش بهترین برنج های ایرانی از کلات و درگز

برنج 1 لیوان  .  شکر 2 و 1/2 لیوان  .  آب 4 لیوان  .  پودر ژلاتین 3 قاشق غذاخوری

خلال بادام 1/2 لیوان  .   گلاب 1/2 لیوان  .  زعفران دم کرده 1/4 لیوان  .  کره 2 قاشق غذاخوری

 


طرز تهیه : برنج را از چند ساعت قبل با گلاب و 2 لیوان آب خیس دهید.

 

برای تهیه شله زرد 2 لیوان آب را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید سپس برنج مخلوط با گلاب را اضافه کنید ، پس از اینکه کمی جوشید کف روی آن را با قاشق بردارید و شعله را ملایم کنید تا برنج بپزد.



پس از اینکه برنج نیم پز شد زعفران ، شکر ، کره و خلال بادام را اضافه کنید ، سریع و مداوم هم بزنید تا شله زرد ته نگیرد ، پودر ژلاتین را با مقداری آب سرد مخلوط کنید و روی حرارت بخار آب بگذارید و هم بزنید تا شفاف شود.

 

در اواخر پخت ژلاتین را به شله زرد اضافه کنید و پس از اینکه چند دقیقه جوشید شله زرد را داخل قالبی که چرب کرده اید بریزید و 4 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سرد و سفت شود سپس داخل ظرف برگردانید و با پودر پسته ، دارچین و … تزیین کنید.

 

نکته ها : از برنج ایرانی و دان برای تهیه شله زرد استفاده کنید ، روش جدا کردن شله زرد از قالب همانند روش جدا کردن ژله است و باید مدتی قالب را در اب داغ قرار دهید ، شکر را میتوانید بنابر میل تان کمتر یا بیشتر کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی