پخش برنج کلات انصاری و پسران

پخش بهترین برنج های ایرانی از کلات و درگز

پخش برنج کلات انصاری و پسران

پخش بهترین برنج های ایرانی از کلات و درگز

روشهای پخت

 

 اولین نکته ، تهیه برنج خوب و درجه یک است، بدیهی است چنین برنجی از لحاظ قیمت گرانتر از برنجهای پر محصول و یا نامرغوب می باشد ولی باید توجه داشت که برنج درجه یک علاوه برداشتن عطر و طعم ، دارای ری زیاد می باشد که این خود سبب آن می شود تا هر کیلو برنج درجه یک برای  ششالی هفت نفر کفایت می کند اما هر کیلو برنج پر محصول  و  یا نامرغوب به چهار  الی  پنج نفر  غذا  می دهد ، بنابر این تصدیق می فرمایید که عملاً نه تنها برنج  درجه یک  گران نبوده بلکه به صرفه نیز می باشد.

 
روش پخت با مایکروفر برای 2 پیمانه برنج

1 - ابتدا برنج را با آب ولرم چند دفعه بدون اینکه زیاد چنگ بزنیم میشوئیم تا آب برنج زلال شود و آنگاه آب برنج را کاملاً خالی می کنیم .

2 - دو پیمانه برنج و چهار پیمانه آب و نصف قاشق غذا خوری روغن مایع و یک قاشق چای خوری نمک را در ظرف مناسب مایکروفر خوب مخلوط می کنیم ( باید توجه داشت که حجم ظرف به اندازه ای باشد که سطح آب تا نصف ظرف قرار گیرد).

3 - سپس ظرف را بدون درب ، مدت 10 دقیقه با قدرت 100% در داخل مایکروفر قرارداده و پس از خاموش شدن مایکروفر برنج را هم می زنیم و درب ظرف را می گذاریم و مدت 10 دقیقه با قدرت 70% در داخل مایکروفر قرار می دهیم .

روش پخت آبکشی

1 - ابتدا برنج را با آب ولرم چند دفعه بدون اینکه زیاد چنگ بزنیم میشوئیم تا آب برنج زلال شود و آنگاه آب برنج را کاملاً خالی می کنیم .

2 - برنج را به مدت 2 الی 3 ساعت در آب و نمک خیس می دهیم  بطوری که سطح آب تقریبا چهار سانتیمتر بالا تر از سطح برنج قرار بگیرد و مقدار نمک آن به نسبت هر پیمانه برنج نصف قاشق غذاخوری نمک می باشد.

3 - قابلمه مناسبی را آب کرده می گذاریم جوش بیاید سپس آب نمک برنج را خالی کرده و برنج را در آب جوش می ریزیم و می گذاریم برنج جوش بیاید ، آنگاه یکی دوبار آهسته بهم می زنیم و چند لحظه منتظر می شویم تا مغز برنج کمی نرم شود بطوریکه وقتی دانه برنج را در دست له کردیم مغز آن زبر و خشک نباشد و بعد برنج را در آبکش می ریزیم تا آب آن خارج شود بعد به نسبت 2 پیمانه برنج 2 قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری روغن مایع ته قابلمه می ریزیم و هم می زنیم و بعد برنج را از آبکش داخل قابلمه می ریزیم و اطرافش را بصورت مخروط بالا می آوریم .

4 - درب قابلمه  را با یک پارچه نخی و یا حوله تمیز پیچیده و روی قابلمه می گذاریم و بعد قابلمه را روی اجاق با شعله کم به مدت 25 دقیقه برای دو تا چهار پیمانه و مدت 40 دقیقه برای چهار تا ده پیمانه برنج، قرار می دهیم تا دم بکشد.

روش پخت کته

1 - ابتدا برنج را با آب ولرم چند دفعه بدون اینکه زیاد چنگ بزنیم میشوئیم تا آب برنج زلال شود و آنگاه آب برنج را کاملاً خالی می کنیم .

2 - برای هر پیمانه برنج مقدار یک و نیم  پیمانه آب اضافه می کنیم و  نمک  را به  اندازه لازم داخل آن می ریزیم (برای هر پیمانه برنج یک قاشق چایخوری نمک )

3 - به مدت 2 الی 3 ساعت به همین حالت می گذاریم تا برنج کاملا خیس بخورد .

4 - قابلمه را روی اجاق با شعله متوسط قرار می دهیم پس از آنکه جوش آمد نصف قاشق غذا خوری روغن مایع (برای 2 پیمانه برنج ) به آن اضافه نموده و هم می زنیم

5 - هنگامیکه آب برنج رو به انتها است یک بار هم زده و سپس درب قابلمه را با یک پارچه نخی و یا حوله تمیز پیچیده و روی قابلمه  قرار  می دهیم  و  شعله اجاق را  کم می کنیم  تا  به  مدت 10 دقیقه (برای 2 پیمانه برنج ) برنج دم بکشد .

نظرات  (۳)

مطلب بسیار خوبی بود لطفا در خصوص نرم افزار فروشگاه ساز فرکام هم مطب بنویسید
Its very good
<a href="http://farcom.co/portal/fa-ir/showprod/product/25926/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86-Commerce-Website-SoftWare">نرم افزار فروشگاه ساز فرکام</a> ما سر بزنید
Its very good نرم افزار فروشگاه ساز فرکام ما سر بزنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی